Bygga bygga bygga

I helgen satt vi minsann inte på latsidan. Både i lördags och i söndags var vi ute i Matfors och hjälpte till med diverse byggprojekt. I lördags byggde jag och Joakim ihop familjen Norbergs nya utemöbel i trä. Joakim satt även upp deras nya vindskydd/spalje på deras altan. Det blev riktigt bra. Har tyvärr inga bilder på det dock.

Eftersom det var så fint väder i söndags åkte vi ut dit igen. Denna dag var det dags att bygga växthus. Jag och Joakim tog på oss det största byggansvaret (bra att öva inför vad som komma skall, hehe!). Jag försökte tyda den 31 sidor långa bruksanvisningen samtidigt som vi båda skruvade som galningar. Efter ca 7 timmar var vi äntligen klara och Carina och Örjan blev såå nöjda.


Viktigt med bra grund. Kali vill också vara med =)


Evelina var ute efter någonting...


Nallen såklart =)


Stommen var färdig på eftermiddagen någon gång.


Sådärja! Alla fönsterrutor är på plats, så även golvet.
(Jag kan lova att jag hade ont i mina tummar vid det här laget. Det var inte det lättaste att trycka dit listerna runt alla fönsterrutor.)


Hur mysigt är det inte med kvällssol då?

Nu ska jag sätta igång och plugga inför tentan på lördag. Ledarskap & Coaching handlar det om denna gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0