Mycket i huvudet

Jag tycker det är väldigt konstigt att jag inte visat upp något symptom på stress än. Med tanke på allt som händer och sker just nu borde jag vara en aning stressad.

På lördag ska jag tenta av en 15 poängskurs, vilket innebär en ganska stor tenta - 5 timmar. En vecka efter det, 1 juni, har jag ytterligare en 15 poängstenta, men något svårare denna gång, nämligen Jöken (Jurisisk översiktskurs). Som om inte detta vore nog har man ju fullt upp med att planera flytten i sommar också. Bara en sådan grej som att beställa kök i rätt tid för att vi ska få det när vi hunnit flytta till Kungsvägen är ett stort projekt.

I vanliga fall så är det ju skolan som brukar få en att ligga och grubbla om nätterna, sömnlös. Men just nu är det faktiskt mest den nya lägenheten man ligger och tänker på, vilket jag tycker är ganska skönt. Man ligger liksom inte vaken på grund av något jobbigt, utan på grund av något roligt. Ungefär som kvällen innan man fyllde år när man var liten. Jag ligger och tänker på hur fint allt kommer att bli och hur underbart det kommer att vara att sitta ute på den inglasade balkongen under en filt en regnig sommarkväll.

På tal om regn. Idag kom det första åskvädret. Det mullrade på riktigt bra i eftermiddags. Det får mig att tänka tillbaka på åskvädret i somras när blixten slog ner i en ladugård i närheten av Joakims farmor och farfar när vi var och hälsade på. Hela den fina nyrenoverade lagårn' brann ner. Hemskt! Men jag gillar åskväder, dock i en mindre kaliber än den gången. Sekunderna mellan mullret och blixten (eller vilken ordning de nu kommer) får gärna ticka på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0