Dålig uppdatering

Gokväll på er! En glad Fislisa i soffan efter Modoseger med Foppa som poängspruta.

 

Jag får be om ursäkt för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna, trots en hel del spännande händelser. Det får bli ett långt och händelserikt inlägg nu istället då =)

 

Vi börjar väl med Stockholmstrippen och den trevliga inflyttningsfesten hos Ekan och Emma på Hammarbyhöjden. Efter en smidig tågresa från Sundsvall anlände jag, Joakim och Johannes till festen lagom till quiztävlingen. Mitt lag kom sist, Joakims lag vann - så pratar vi inte mer om den saken... Vid tolv drog vi vidare till medborgarplatsen och Debaser Medis. Lite väl hög musik, men vi fick skaka våra lurviga lite, vilket alltid är kul. (Usch, hur gammal är jag egentligen?!) Vid tre blev det klassiskt fyllekäk på McDonalds.

 

Fina värdinnan Emma.

Värd och Quizmaster Ekan rättar quizarna.

Grabbarna körde en egen version av "På spåret" i väntan på tuben.

 

Så till den mindre roliga hemfärden. På söndag var det tänkt att vi skulle iväg till något brunchställe innan vi tog bilen hem. Vi tänkte vara smarta och ta bilen till detta brunchställe så vi kunde dra hem direkt. Men... bilen startar inte! Och den startar inte förrän tre långa, frusna timmar senare. Vi vågar inte stänga av bilen med risk för att den inte ska starta, så när vi väl fått igång den kör vi på. Stackars Matte fick köra med hemsk dålig sikt och hemskt tråkiga medpassagerare som sov i alla fall första halvan av resan. Vi kom till Hudik innan bilen gav upp igen. Där stod vi mitt på E4:an i pissvädret och pissmörkret. Som tur var stannade bilen precis efter ett vägarbete, så bilarna körde ju inte så fort förbi oss. Tillslut fick vi igång bilen igen och kunde ta oss hem till Sundsvall.

 

Killarna stod och försökte laga bilen, medan jag och Lotti försökte värma oss i bilen.

 

Åter till Sundsvall och tryggheten. Igår körde jag mitt första träningspass på en vecka. Stabilisering stod på programmet. Annorlunda träningsvärk idag. Alltid uppskattat med träningsvärk. Ännu roligare när man får ont på ställen man inte brukar ha ont i =)

 

Idag har jag jobbar hela dagen. Idiotiskt nog tog jag på mig linserna i morse som jag visste var några dagar äldre än en månad. Som straff för min snålhet har jag gått med huvudvärk hela dagen. Fy för huvudvärk! Men jag fick ett vääääldigt trevligt telefonsamtal från Joakim mitt på dagen. Man vet att man är lite väl hockeynörd när man blir tårögd av att få höra något sånt här...

 

Man blir liksom alldeles varm i hjärtat.

 

Ojoj, nu blev det långt. Hehe! Men jag hade ju som sagt en del att skriva =)

 

 


Kommentarer
Postat av: marie

man blir faktiskt alldeles varm i hjärtat, inget jag klandrar dig för :)

2009-11-21 @ 13:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0