Projekt: Hissgardin

När man jobbar på ett ställe som jag gör, där det droppar in grymt snygga tyger titt som tätt, är det farligt lätt att råka få för sig att man faktiskt ska sy något utav de där snygga tygerna...

Jag har nu fått för mig att jag ska lyckas sy en julig hissgardin till vårt sovrum. Tygerna blev jag kär i och köpte för några veckor sedan. Först i kväll har jag vågat sätta igång med detta projekt. Är absolut inte klar, men påbörjad i alla fall. Den ska ju ändå inte vara färdig förrän om typ en månad, vi får se om jag lyckas =)

Detta är i alla fall vad jag hunnit med idag. Återkommer med fortsättning vid ett senare tillfälle.


Klipper till tygbitarna så de blir samma storlek på dem. Fina tyger va? Ett linnefärgat och ett röd/linne-rutigt. Kommer passa perfekt i vårt lite lantliga sovrum.

Nålar ihop tygbitarna. Ett jäkla meck att få dem raka mot varandra när de är ca 150x140cm stora.

Sicksack och raksöm för att sy ihop delarna.

Kommentarer
Postat av: BG

Duktigt av dig att göra saker som mostrar kan.

2009-11-11 @ 17:59:22
Postat av: Frida

Va duktig du är! Du kanske också borde ha blivit textilslöjdslärare ;)

2009-11-12 @ 14:38:48
URL: http://fridafixar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0