Kettlebells


Jag vill testa kettlebells! För er som inte har hört talas om det förut så kan det väl enklast beskrivas som en styrketräningsmetod där man använder "kloten" på bilden ovan. Det sägs vara en riktigt bra träningsmetod. Man tränar liksom hela kroppen på en gång.



Grundövningen som visas på bilden kallas för swing, men man kan göra många fler övningar med kettlebellsen. Ex. ryck, frivändningar, vanliga benböj, hantelrodd och massa fler. Det verkar hur som helst väldigt kul och jag skulle gärna prova på. Problemet är att jag inte tror att något gym här i Sundsvall har kettlebells än. Skulle vara riktigt kul med ett kettlebellspass med instruktör och allt, men det kommer väl. Träningsmetoden är ju relativt ny änsålänge. Får kanske köpa mig egna kettlebells tills dess =)

Kommentarer
Postat av: J

KÖP KÖP

2010-01-18 @ 08:57:14
Postat av: Johanna

Haha, fnissade lite då jag läste det om lärarkåren i Härnta..men det var ju inte direkt oväntat! ;) Gällande kettlebells så har dom några på gymet här nere så jag har provat några övningar med dom..men det går ju i stort sett att göra samma sak med vanliga vikter. Men om du ska köpa hem så är det nog bättre än att köpa hem stora vikter liksom :) Ha det bra! Kram.

2010-01-18 @ 23:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0