Uttråkad

Det finns hel del anledningar till att jag är uttråkad just nu...

För det första så kan jag meddela att de vetenskapliga artiklarna jag just nu håller på och läser är ett riktigt, riktigt tråkigt tidsfördriv. Inte nog med att ämnet är tråkigt, författarna ska till varje pris få till så krångliga meningar som möjligt. Varför kan man inte bara skriva på vanlig svenska?!

För det andra så börjar det bli väääldigt trist här hemma alldeles själv. På dagarna går det väl an, då är jag ju van att vara hemma själv, men kvällarna... Jag blir tokig av att inte ha någon att prata med. Inte för att jag har så mycket att säga, men det kan ju vara trevligt att få höra sin egen röst någon gång under dagen i alla fall. Hur tråkigt det är att äta middag själv ska vi inte ens tala om...

Sen kan jag tycka att det är lite trist att himlen bestämde sig för att falla ner idag. Kyla går för sig för då fyller ju i alla fall motorvärmaren en funktion. Nu när bilen är täckt med tre decimeter snö blir motorvärmaren en ganska så usel makapär. Snön blir bara blöt och tung av värmen och det kommer bli drygt att få bort snön sen när jag ska dra iväg och träna.

Sådärja, nu har jag fått avreagera mig lite ;) Nu ska jag läsa klart den artikel jag höll på med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0